POINT Production mukana Kongressimessuilla Yucca Oy:n tietoiskuissa

Kongressimessut järjestetään jälkeen 25.-26.3.2015 Finlandiatalolla.

Ohjelmassa messuosastojen lisäksi on paljon alan tietoutta lukuisissa tietoiskuissa ja seminaareissa.

POINT Production on tapahtumassa mukana Yucca Oy:n kumppanina toteuttamassa kahta tietoiskua Aurora-salissa.

  • ke 25.3.2015 klo 13.30 – 13.50 Miten valita oikea ohjelma?
    Keskustelemassa Jukka Lusua, CEO, Yucca Oy ja Pirjo Kivistö, tuottaja-yrittäjä, POINT Production.
  • to 26.3.2015 klo 15.00 – 15.20 Milloin tarvitsen tapahtumatekniikkaa? Selvyyttä tapahtumatekniikan viidakkoon.
    Keskustelemassa Jukka Lusua, CEO, Yucca Oy ja Pirjo Kivistö, tuottaja-yrittäjä, POINT Production.

 

Lue lisää tapahtumasta, ohjelmasta, näytteilleasettajista sekä ilmoittaudu mukaan tapahtuman omilta sivuilta tästä.

Tarja Mauno oli maaliskuun 10.päivän juhla-arvonnan suosikki

10.3.2015 10-vuotisjuhla-arvontamme onnettaren suosikki  oli Tarja Mauno Suomen Akatemiasta. Kävimme ilahduttamassa Tarjaa pullolla vuosikertashamppanjaa.

Tarja valikoitui uutiskirjeemme vastaanottajista voittajaksi onnenkoodilla T50.

Tämä koodi syntyi näin:

Juuri ennen arvontapäivää POINT Production sai Telinekatajalta tilausvahvistyksen yrityksen 50-vuotisjuhlan suunnittelusta ja toteutuksesta. Näin syntyi juhlakoodi T50.

Onnittelu vielä kerran Tarjalle!

Haluaisiko sinä osallistua vuoden 2015 aikana joka kuun 10. päivä järjestettävään arvontaamme? Liity mukaanIDEASHOTTIMME tilaajaksi ja olet mukana arvonnassa!

TaustaaPOINT Production täyttää 10-vuotta vuonna 2015.

Meripaviljonki auki 8.4.2015 alkaen

Eläintarhanlahdelle laineiden päälle nousee uusi uljas Ravintola Meripaviljonki!

Ravintola avautuu 8.4.2014 ja se on nyt myynnissä ryhmille.

POINT Production on ollut mukana kehittämässä Meripaviljonkiin yritystapahtumakonsepteja.

Miltä kuulostaa

Talven kimmellys – Jääkuningattaren tanssi

luksusta henkivä Cocktail Party

tulen juhlaa olevat Venetsialaiset

Kevään ensimmäiset Grillijuhlat

Juhlien lisäksi tila on erinomainen paikka tasokkaiden, mutta rentojen seminaarien ja tiedotustilaisuuksien järjestämiseen.

Kysy lisää ja ole ensimmäisten joukossa tässä Helsingin upeimmassa rantaravintolassa!

Täältä lisää itse Meripaviljonki -kokonaisuudesta.

Päivi Roumio oli helmikuun 10. päivän juhla-arvonnan suosikki

10.2.2015 10-vuotisjuhla-arvontamme onnettaren suosikki  oli Päivi Roumio Rautakeskolta. Kävimme luovuttamassa lukiolaisten Wanhojen päivänä Päiville pullon vuosikertashamppanjaa.

Päivi valikoitui uutiskirjeemme vastaanottajista voittajaksi onnenkoodilla P31.

Tämä koodi syntyi näin:

POINT Productionin ensimmäinen tapahtuma alkoi 4.10.2005 klo 17.00 ja asiakkaana oli Pörssisäätiö. Tapahtumana oli Pörssisäätiön 20-vuotisjuhla.

Näin onnenkoodin kirjain oli P ja 4+10+17=31.

Onnittelu vielä kerran Päiville!

 

Haluaisiko sinä osallistua vuoden 2015 aikana joka kuun 10. päivä järjestettävään arvontaamme? Liity mukaan IDEASHOTTIMME tilaajaksi ja olet mukana arvonnassa!

Taustaa: POINT Production täyttää 10-vuotta vuonna 2015.

POINT Production 10v-juhlavuosi

Vuodesta 2005 on POINT Production jo tuottanut

Tapahtumamarkkinointia joissa on POINTTIA!
– elävää, henkilökohtaista, kohtaamisia, kokemuksia ja tuloksia

Nyt on aika myös juhlistaa tätä 10-vuotista elämää ja kiittää asiakkaitamme ja kaikkia meistä kiinnostuneita.

Arvomme joka kuukauden 10. päivä IDEASHOTTI-uutiskirjeemme tilaajien kesken pullon kuohuvaa ja toimitamme sen perille ilon sekä kiitoksien kera. Tammikuun 10. päivän pullo on varattu POINT Productionin omalle tiimille, johon kuuluu pitkäaikaisia yhteistyökumppaneitamme – heitä joiden kanssa nämä upeat tapahtumat yhdessä asiakkaillemme tuotetaan.

Joko sinä luet IDEASHOTTIA?
Liity mukaan, niin saat uusimmat uutisemme ja voit olla yksi tämän vuoden kuohujuomapullon saajista.

[vcex_button url=”http://point-production.mailpv.net/” title=”Tilaa IDEASHOTTI tästä” style=”graphical” align=”left” color=”orange” size=”small” target=”self” rel=”none”]Tilaa IDEASHOTTI tästä[/vcex_button]

Pimeä illallinen terästää aistit!

Kun yksi aisti otetaan pois, terävöityvät kaikki muut!

Maut voimistuvat ja saattavat muuttua, kun et näe mitä haarukassasi on.

Illastajien tutut äänet ovatkin erilaisia, vaatteen kahahdus hätkähdyttää..

Jännittävää ja silti vieraista huolehtivan ohjaajan kanssa niin turvallista.

Tämä uutuus on nyt saatavissa myös ryhmille aivan keskellä Helsinkiä!

Tunnelmallinen viiden ruokalajin illallinen pimeydessä 16 vieraasta alkaen aina 100 osallistujaan asti.

Kiinnostuitko? Kysy lisää pian sillä kiinnostus on ollut ilahduttavan vilkasta!

Bisnespäivät 2014 nostaa tapahtumatekniikan ”framille” – POINT Production mukana asiantuntijana

Messukeskuksessa järjestetään 28.-29.8.2014 Bisnespäivät. Tapahtumatekniikka huomion kohteena!

Tämä syksynä mukana uusi teema-alue, Tapahtumatekniikka, joka esittelee kävijöille kokous- ja kongressitekniikkaa monipuolisesti ja käytännönläheisesti. Tapahtumatekniikka-alueen toteuttaa Avita ry ja tapahtumatekniikka-lavan DimmerCity Light & Sound Oy.

POINT Productionin Pirjo Kivistö on mukana tapahtumatekniikka-alueen puhujana aiheenaan vastuullinen tapahtumatekniikka.

Torstaina 28.8.2014 klo 14.30: Tapahtumatekniikan ja tapahtuman järjestäjän yhteinen polku kohti onnistunutta tapahtumaa

  • Tapahtumatekniikalla on tämän päivän tapahtumissa suuri merkitys, oli sitten kyseessä pieni tai suuri tapahtuma. Tunnelman luojana tai viestin välittäjän apulaisena sillä on monet kasvot, jotka tapahtuman järjestäjä tuo vieraidensa eteen. Ei ole siis ihan sama miten tapahtumatekniikka valitaan erilaisissa tapahtumissa toteutettavaksi.

Perjantaina 29.8.2014 klo 13:00: Vastuullinen tapahtumatekniikka eettisenä toimintamallina.

  • Vastuullinen tapahtumatekniikkayritys on luotettava kumppani, jolloin tapahtuman suunnittelija voi luottaa konsultatiiviseen otteeseen jo suunnitteluvaiheessa. Näkemys tekniikan mahdollisuuksista ja toisaalta rajoitteista sekä realiteeteista mm.kustannuksien osalta, ovat tämän päivän normaalia arkea vastuulliselle toimijalle. Asiakkaan tulee pystyä luottamaan, että tapahtumassa on sen tarpeen mukainen kalusto – ei alimyytynä eikä ylimyytynä. Puheenvuorossa tapahtumatekniikkayritysten asiakkaan näkemyksiä tämän päivän palvelurakenteesta.

Lue tästä koko Dimmercity Stagen ohjelma.

HUOMAA MYÖS ToimistoSissien osasto-ohjelmassa torstaina oleva Keskustelupiiri tapahtumajärjestämisen haasteista. Keskustelua moderoimassa Pirjo Kivistö.
Lue lisää täältä!

********

MIKÄ AVITA RY?
Avita ry on valtakunnallinen toimialaliitto yrityksille, jotka suunnittelevat, valmistavat, maahantuovat, myyvät ja asentavat laitteita sekä järjestelmiä audiovisuaaliseen ammattikäyttöön

Lue lisää Avita ry:stä tästä.

MIKÄ TOIMISTOSISSIT?
ToimistoSissit on perustettu toimistotyöntekijöiden, sihteerien ja assistenttien kanavaksi rakentaa työtä tukevaa kontaktiverkostoa, jakaa kokemusperäistä tietoa ja vinkkejä kollegojen kesken sekä tukemaan työelämän muutosten tuomissa haasteissa.

Lue lisää ToimistoSisseistä tästä.

MIKÄ BISNESPÄIVÄT?
Bisnespäivät kokoaa liikelahjoista, kokouksista, toimistotarvikkeista ja henkilöstöasioista päättävät ammattilaiset tutustumaan alan uutuuksiin ja palveluihin.

Lue lisää Bisnespäivistä tästä.

POINT Production yhdisti kotisivunsa yhden brändin alle

Karisma Konseptien hankinnan myötä POINT Production uudistaa kotisivunsa, jossa yhdistetään aiempi tuotantoyhtiön kotisivu ja Tapahtumamarkkinoini.eu -infosivusto yhden osoitteen taakse.

Jatkossa Tapahtumamarkkinointi.eu -infosivustolla ylläpidetty alan tietoutta käsittelevät artikkelit löytyvät POINT Productionin kotisivuilta osion Ajankohtaista kautta. Uutismaisesti toimitetut alan toimijoiden kirjoittamat tapahtuma-alan vinkit on luokiteltu sekä avainsanojen että uutisluokan mukaan. Luokat Inspiraatiota ja Alan tietoutta alta löytyvät vinkit tapahtumien vaikuttavuuden mittaamiseen, kustannuksien laskemiseen, tapahtumaturvallisuuteen ja monia muita alaan oleellisesti liittyviä aiheita. Aiheita voi myös etsiä sivuston avainsanaluettelon mukaan.

POINT Productionin kotisivuilta löytyy myös tuotantoyhtiön tapauskuvauksia esimerkkeinä tuotetuista tapahtumista ja asiakkaiden palautekommentteja. Lisänä aikaisempaan sivuston kautta voi katsoa kolmen minuutin koostevideon tuotetuista tapahtumista. Yrityskaupan yhteydessä Karisma Konseptit Oy:n toteuttamat tapahtumat, joiden tapahtumatuotannosta vastasi POINT Production, on esitelty muutaman esimerkin kautta.

Karisma Konseptien kotisivut on samassa yhteydessä uudistettu mukailemaan emoyhtiö POINT Production kotisivurakennetta ja -ilmettä.

Lue tiedote POINT Productionin ja Karisma Konseptien yrityskaupasta täältä.

 

POINT Production on ostanut Karisma Konseptit

Karisma Konseptit Oy on siirtynyt 27.6.2014 kokonaisuudessaan POINT Productionon omistukseen.

Aiemmin POINT Production omisti yhtiön osakkeista 50% ja osti nyt loput osakkeet Reija Långilta.

Nyt toteutunut yrityskauppa tuo myös muutoksia yhtiöiden toimialoihin POINT Productionin keskittyessä edelleen tapahtumamarkkinointiin ja Karisma Konseptien palveluiden keskittyessä erilaisten koulutus- ja valmennuskonseptien suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Toivotamme Reija Långille menestystä uusissa haasteissa ja kiitämme monien vuosien aikana yhdessä tehdyistä mielenkiintoisista ja vaativista projekteista.

 

Lisätietoja

Pirjo Kivistö
toimitusjohtaja
POINT Producion Ky ja Karisma Konseptit Oy
gsm. 040 – 560 4546
pirjo.kivisto@pointproduction.fi

Sisällöntuotanto tuo ajatuksen voimaa tapahtumiin

Kuinka moni markkinointiviestinnästä vastaava tuskaileekaan nykyään takkuilevien sisältöjen kanssa.

Pitäisi koko ajan tehdä ja tuottaa uutta, mutta mitä?

Monilla toimialoilla tuote- ja palvelusisällöt ovat nykyään niin moniuloitteisia, että niissä kompuroi taitavampikin viestinnän ammattilainen. Sisältöjen hallinnasta on tullut todellinen haaste, joka päivittäisessä turbulenssissa jää muiden viestinnän kipupisteiden jalkoihin.

Miksi sisältö jää helposti syrjään, kun priorisoidaan? Sisällöntuotanto on äärettömän tylsä sana. Siitä tulee mieleen massa, paljon faktaa ja yksityiskohtia. Sisällöntuotanto on kiireen keskellä helposti evvk – eli se on kätevämpi heittää sivuun ja unohtaa. Ja valitettavasti näin aivan liian usein käykin markkinointiviestinnän saralla. Syykin on olemassa – sisällöntuotanto kun vaatii kunnollista paneutumista ja ajatusten avaruutta.

Mitä sisältö sitten tarkoittaa? Puhtaimmillaan se on kiteytynyt ajatus. Sisällöntuotanto onkin ajattelua, jalostamista, asioiden paikoittamista suhteessa toisiinsa. Sisältöjen kanssa on kyse mielestäni aina tiivistämisestä, karsimisesta, suodattamisesta, valinnoista.

Lopputuloksena syntyy kiteytynyt, ytimekäs ajatus ja ymmärrys, joka siirtyy sujuvasti ihan mihin mittaan ja välineeseen tahansa. Vaikkapa sloganiksi, runoksi, artikkeliksi, kirjaksi, blogin teemaksi, animaatioksi, tapahtuman dramaturgiseksi juoneksi – ja itse asiassa koko tapahtuman kantavaksi voimaksi.

Ajatukset lentävät – ota niistä kiinni.

Sisällöntuotannosta kirjoitti
Reija Lång