Tarjouspyyntö Ohjaa Saatavia Tarjouksia – Joko Oikeaan Tulokseen Tai Joskus Jopa Ihan Metsään

Tarjouspyyntö ohjaa saatavia tarjouksia – joko oikeaan tulokseen tai joskus jopa ihan metsään

Tapahtuman suunnittelu alkaa usein pyytämällä tarjouksia erilaisilta tapahtumapalveluja tuottavilta organisaatioilta. Joskus tarve on vain tilasta ja tarjoiluista, joskus omaa ohjelmaa täydentävästä kevennysohjelmasta, joskus koko paketista ja toisinaan jostain muusta. Tarjouspyynnön suunnitteluun ja sisältöön kannattaa aidosti paneutua. Palveluntarjoaja lukevat tarjouspyyntöjä hyvin…

Lue Lisää
Tapahtumien Kustannusrakenne On Monimuotoinen

Tapahtumien kustannusrakenne on monimuotoinen

Kun tapahtuman tai tilaisuuden suunnittelu alkaa, on yksi suuri resurssi vastassa ensimmäisenä. Kustannukset. Riippumatta siitä tekeekö organisaatio tapahtumansa itse vai ostaako se osan tai kaikki palvelut ulkopuolisilta, tulee kaikista töistä laskea kustannukset. Huomioitavaa on aina myös se, että organisaatiossa tapahtuman…

Lue Lisää
Musiikki Luo Tunnelmaa Tapahtumaan – Muistathan Kopioinnin, Biisikauppojen Ja Soittolistojen Säännöt

Musiikki luo tunnelmaa tapahtumaan – muistathan kopioinnin, biisikauppojen ja soittolistojen säännöt

Tässä tiivistelmä musiikin käyttämisestä tapahtumissa. Tapahtuman järjestäjän jokaisesta tilaisuudesta maksamat Teoston ja Gramexin maksut kattavat taustamusiikin soiton tapahtumassa.  Se kattaa ostetun fyysisen levyn soiton suoraan levyltä. Mutta huomaa, että se EI kata oikeuksia, jos levyistä on tehty soittolista läppärille, ipodille,…

Lue Lisää
Varmista Ulkopuolisen Puheenvuoron Onnistuminen Tapahtumassasi!

Varmista ulkopuolisen puheenvuoron onnistuminen tapahtumassasi!

Usein tilaisuuksien järjestäjät haluavat tilaisuuteensa ohjelmanumeroksi yhden viihdyttävän, mutta silti asiapitoisen puheenvuoron. Puheenvuoron tarkoitus voi olla mahdollisimman suuren osallistujamäärän houkutteleminen tilaisuuteen tai sen tavoitteena on vain viihdyttää yleisöä ns. kevyemmän aiheen merkeissä. Kyseessä on siis niin sanottu motivational speaker eli…

Lue Lisää
Tapahtumamarkkinoinnin Mahdollisuuksia – Kohtaamisia Ja Hiljaista Tietoa Jaetussa Tilassa

Tapahtumamarkkinoinnin mahdollisuuksia – kohtaamisia ja hiljaista tietoa jaetussa tilassa

Silloin tällöin näkee markkinointia kiteytettävän toiminnoksi, joka ikään kuin katsoo ikkunasta ulos markkinointiympäristöön. Sen katsantotapa on siis tutkia kohteita olematta varsinaisesti aktiivinen tiedon vastaanottaja. Tapahtumissa yrityksillä on erittäin hyvät mahdollisuudet päästä vaikuttamaan läsnäolijoiden mielikuviin ja ajatuksiin markkinointiviestintäkanavan erilaisilla menetelmillä. Tapahtuman henkilökohtaisuus…

Lue Lisää
Tapahtumien Turvallisuus On Iso Kokonaisuus

Tapahtumien turvallisuus on iso kokonaisuus

Alustus Tapahtumien turvallisuutta suunniteltaessa on otettava huomioon monta seikkaa. Yhtenä ensimmäisistä varmasti pohditaan mistä turvallisuuspalvelu hankitaan. Tällöin pohdittavaksi nousee luonnollisesti tapahtuman luonne. Jotta tästä artikkelista ei kuitenkaan tulisi mahdottoman pitkää, pohdimme turvallisuutta lähinnä yritystapahtumien kautta. Tapahtumaturvallisuuksien hoitamiseen on tarjolla useita…

Lue Lisää
Hyvinhän Se Meni, Kai – Tapahtuman Analysointia

Hyvinhän se meni, kai – tapahtuman analysointia

Tapahtumaa suunnitellaan tarkasti, hiotaan yksityiskohtia ja odotetaan tapahtumanjärjestäjältä täydellistä suoritusta. Mutta miten se sitten onnistui? Riittääkö että isännästä tuntuu että hyvin meni. Järjestäjä on silloin todennäköisesti samaa mieltä. Tapahtumalla oli varmaan joku tarkoitus. Mitä mieltä vieraat olivat tapahtumasta? Hehän ovat parhaat…

Lue Lisää
Onnistunut Tapahtuma

Onnistunut tapahtuma

Mikä määrittelee onnistuneen tapahtuman? Voiko sitä tarkkailla monesta eri suunnasta vai onko olemassa vain yksi ja ainoa kriteeri onnistumiselle? Onnistuminen on monen asian summa. Siksi tapahtuman onnistumistakin pitää tutkia useammasta eri näkökulmasta. Tapahtumalla tulee olla aina sekä strategiset että operatiiviset…

Lue Lisää
Kirjallisuutta Tapahtumamarkkinoinnista

Kirjallisuutta tapahtumamarkkinoinnista

Tässä pieni listaus teoksista, joissa käsitellään tapahtumamarkkinointia. Kirjat on aakkostettu kirjoittajan sukunimen mukaan. Mikäli mielestäsi listasta puuttuu joku oleellinen teos, voit vinkata siitä sähköpostitse info (at) pointproduction.fi   Behrer, M., Larsson, Å. 1998. Event Marketing, att använda evenemang som strategisk…

Lue Lisää